Wycieczka

Hotelowe standardy a gwiazdki

Hotelowe standardy a gwiazdki

Im więcej gwiazdek przy nazwie hotelu tym wyższy standard oraz szeroki wachlarz usług. To w największym skrócie informacją, jaką przeciętny gość hotelowy otrzymuje, przeglądając oferty noclegów w różnych obiektach.
Wymagana i standardy, za które przyznawane są przez marszałka województwa gwiazdki są informacją, są wewnętrznymi normami, które obowiązują tylko w Polsce. W innych krajach Europy ( na przykład Szwajcarii) hotele nie posiadają rankingu lun standardy mogą znacznie różnić się od tych naszych.
Będąc gościem hotelowym obiektu legitymującego się określona ilością gwiazdek, wiemy czego się spodziewać. Jeśli natomiast w obiekcie nie ma usług i świadczeń, które powinny być tu oferowane z racji standardu, jakim się legitymują, klient może domagać się zwrotu kosztów.
Standardy określają jakiego wyposażenia możemy się spodziewać w pokoju hotelowym, powierzchni pokoju czy rozmiaru łózka. Hotele spełniające wyższe wymagania muszą oferować swoim gościom dodatkowe usługi, takie jak dostęp do kwiaciarni czy kolportażu prasy.
Oczywiście wiele obiektów może oferować swoim gościom dodatkowe usługi charakterystyczne dla obiektów o wyższym standardzie, ale bardzo często za dodatkową opłatą lub w limitowanych godzinach.

Previous article
Tanie wyjazdy do SPa
Next article
Kiedy planować zimowy wyjazd?
About the author